BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

itu aku yang rasa

jangan kata keadaan yang memaksa
-bila kenyataannya kita tak pernah faham
apa itu "hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih"

November 19, 2010

Kelemahan


Ya, aku tak pandai masak..sangat tak pandai masak..niat nak belajar tu ada..tapi..niat tanpa usaha tak berguna jua..aku frust..balik2 goreng nugget..balik2 buat roti telur..kalau la kuali tu boleh bercakap..mesti dia kata.."heh, tak mencabar aku lansung ko nih.."


Aku sedih..di kawasan pedalaman ni, kedai makan jauh-jauh..jauh sampai tahap 2 kali kena isi minyak kereta..ok, aku tipu..tapi memg jauh..jauh la..jauhh..dah la kadang2 tu, ko datang dari jauh dengan dalam kepala dah terbayang-bayang nasi goreng paprik, tibe-tibe kedai tu tutup pulekkk...memg ko rasa macam nak langgar tiang kedai tu kan..berniaga macam orang kaya..bukak tutup suka suki je..hangin mak!


Alkisahnya semalam, jenuh aku merayau-rayau cari makan..mulut dah menyumpah seranah ni..kedai makan semua tutup..mood raya haji tak habis lagi..aku dah start hangin..tengah merayau-rayau, hujan lebat pulek..dugaan..dugaan..sedar-sedar aku dah sampai kat kfc sg. buloh..fuyooh!! jauh beribu batu aku redah.

Terus hati berbunga-bunga..beli banyak2..dalam kereta aku dah melantak..kat traffic light mamat-mamat motor tgk aku semacam..buruk lantak sungguh minah ni..siap bukak sos dalam kereta..nasib baik kereta aku tinted..kalau x mesti dia dah geleng kepala aku bukak penutup mashed potato guna jari kaki..kah kah kah..
Ok, weekend ni aku nak pergi tesco..beli meggi kari
p/s: bakal mak mertua aku dah bg tips "pompuan belajar tinggi manapun, masak kena tau jugak.." baik mak! aik?

0 comments: